Milleks on vaja pilvekeskkonda?

Pilvekeskkond on vajalik selleks, et saaksid ettevõttele juurde lisada kasutajaid, näha kõiki esitatud kuludokumente ja lisada ettevõttele liidestust raamatupidamistarkvaraga. Pärast liidestuse lisamist ei ole üldiselt vaja meie pilvekeskkonda siseneda, sest kuludokumendid liiguvad automaatselt edasi Sinu raamatupidamistarkvarasse. Sellisel juhul saab pilvekeskkonda kasutada kontrollimiseks, kas kõik vajalikud kuludokumendid on kuu lõpuks raamatupidamisse kohale jõudnud, samuti toimub seal ka dokumentide arhiveerimine.

Kuidas lisada uut kasutjat (pildistajat)?

  • Mine: https://tsekk.ee
  • Logi sisse meie pilvekeskkonda;
  • Vajuta ülevalt paremalt “Kasutajad”

Lisa uue kasutaja emaili aadress administraatorite või esitajate alla, olenevalt sellest, milliseid õiguseid soovid talle anda ja vajuta “Saada kutse”.

Kui uus kasutaja kasutab Google või Microsofti kontot, siis ta saab kohe pärast lisamist sisse logida, kui ta kasutab mõnda muud emaili kontot, siis tuleb luua kasutaja ja seejärel sisse logida. Kasutajat on võimalik luua äpis ja pilvekeskkonnas.

Kas kviitungitelt välja loetud informatsiooni on võimalik muuta?

Jah, kõiki andmeid on võimalik parandada ja muuta kõigepealt meie pilvekeskkonnas ning hiljem juba raamatupidamistarkvaras.

Kõik esitajad saavad muuta enda esitatud kuludokumente ja kõikide kuludokumentide muutmiseks peavad kasutajal olema administraatori õigused.

Kui palju kulub aega pärast pildistamist, et pilt ja kõik andmed jõuaksid raamatupidamistarkvarasse?

Pärast pildistamist ja üleslaadimist jõuab pilt kohe pilvekeskkonda, aga andmete digitaliseerimisega läheb aega 1 tööpäev. Informatsiooni väljalugemine kuludokumentidelt töötab nii:

  • OCR ehk arvuti (10 sekundit pärast pildistamist);
  • Digiteerija;
  • Kontrollija (Ühe tööpäeva jooksul pärast pildistamist on kuludokument valmis).
  • Pärast seda saadetakse see kuludokument edasi raamatupidamistarkvaradesse.

Üldiselt peaks kuludokument jõudma raamatupidamistarkvarasse ühe tööpäeva jooksul.

[Merit] Kuidas on lihtsaim viis liituda Tsekk.ee teenusega?

  • Logige sisse Merit Aktivasse;
  • Valige ettevõte, millele soovite luua võimaluse  pildistada kuludokumente;
  • Nüüd minge “Seadistused” ja “E-arvete seadistus”
  • Nüüd kerige lehe alla otsa ja vajutage Tsekk.ee juures olevale nupule “Aktiveeri”

Õnnitleme, olete nüüd Tsekk.ee teenuse kasutaja.

Nüüd tuleb veel alla laadida äpp: Android või iOS

Esimesel korral äppi sisenedes vajuta nuppu “Loo kasutaja/Create account” ja kasutage sama emaili aadressi, millega olete loginud sisse Meritisse. Nüüd lisage emailile meie juures juurde parool:

Nüüd hakka pildistama.

 

Kas kõikidest sisse pildistatud kuludokumentidest saab teha ka endale back-upi?

Absoluutselt, võite kõik kuludokumendid endale arvutisse alla laadida ja siis säilitada nii nagu heaks arvate.

Kuludokumentide allalaadimine üks haaval (kasutage nuppu “Salvesta pilt”:

Kuludokumentide allalaadimiseks kuu kaupa, kasutage nuppu “Kuuaruanne”:

NB! Kuuaruannet ei saa alla laadida jooksvas kuus.

Mis juhtub kuludokumentidega pärast teenusest loobumist?

Meie pilvekeskkonnas on Teil igal hetkel võimalik kõik meile esitatud kuludokumendid alla laadida. Kõik pildid, mis on juba saadetud läbi integratsiooni Sinu raamatupidamistarkvarasse, säilitatakse ka Sinu raamatupidamistarkvaras. Isegi kui loobud meie teenusest, säilitame kõiki kuludokumente ja seega saad neid ise hiljem meie juures vaadata või endale arvutisse laadida.

Kuidas registreerida mitu erinevat ettevõtet?

Kõigepealt tuleb luua kasutaja ja seejärel saab sellele kasutajale juurde registreerida nii palju ettevõtteid kui soovite. Pärast esimese ettevõtte loomist lisage järgmine ettevõte kasutades nuppu ” + lisa ettevõte” (seda saab teha meie pilvekeskkonnas).

Selleks minge meie kodulehele [https://tsekk.ee] ja vajutage üleval paremal nupule “Logi sisse”

[Merit] Kinnitamata ostuarvel ei ole kaasas makseviisi?

Esimestel kuludokumentidel, mis meie juurest tulevad on pandud makseviis kaasa kirjelduse lahtrisse. Esimestel kuludokumentidel peab raamatupidaja ise valima sobiva makseviisi. Kui hiljem tuleb sisse sama inimese poolt esitatud kuludokument sama makseviisiga, siis valib süsteem makseviisi automaatselt.

[Merit] Mida teha kui Meritisse jõuab vale käibemaksusumma või käibemaksusumma ei jõua üldse Meritisse?

Koostage uus API võti ja API id ning kopeerige need uuesti ümber meie pilvekeskkonda.

Siin on õpetus, kuidas seda teha: http://tsekk.ee/merit/

Miks see juhtub?

Kui Te lisate Meriti API id ja API võtme meie pilvekeskkonda, siis me impordime Teie Meriti kontolt KM koodi ja võtame sealt KM määradele vastavad protsendid. Kui tšekk Meritisse läheb, siis seal märgitakse alati ära netosumma ja juhul kui tšekil olev käibemaks ühtib suvalise imporditud KM määraga, siis määrame ära ka selle. Viimasel juhul arvutab Merit ise brutosumma korrektselt välja. Nüüdsest toetame kõiki võimalikke KM määrasi juhul kui nad on Meritis seadistatud nii, et KM kood = “<number>%”.  Nt. kui KM koodiks on määratud “50%”, siis see imporditakse automaatselt, kui KM koodiks on määratud “50% auto”, siis seda ei impordita.

Kuidas saata kuludokumenti uuesti/manuaalselt majandustarkvarasse?

Kui kuludokument ei jõudnud majandustarkvarasse või mingil põhjusel tuleb kuludokument saata uuesti majandustarkvarasse, siis on kõiki kuludokumente võimalik saata uuesti manuaalselt.

  • Selleks logige sisse meie pilvekeskkonda;
  • Otsige ülesse kuludokument, mida soovite edasi saata raamatupidamistarkvarasse;
  • Liikuge hiirega selle kuludokumendi andmete peale ja vajutage nuppu “muuda”;

  • Nüüd muutuvad kuludokumendi andmed valgeks ja see kuludokument viiakse lehel kõige kõrgemale. Nüüd on võimalik seal kõiki andmeid muuta ja seejärel saab selle kuludokumendi uuesti saata majandustarkvarasse nupuga “Kinnita & Saada majandustarkvarasse”

 

[Merit] Kus toimun arhiveerimine, kui kuludokumendid saadetakse edasi Meritisse?

Kõik pildid arhiveeritakse meie juures ja ka Merit Aktivas. See on hea, et kõik failid säilitatakse topelt.

[Merit] Miks ma ei näe KM määra “Kinnitamata ostuarvete” all?

Kinnitamata ostuarvetes ei näidata enne käibemaksuinfot, kui arvele on valitud tarnija (tegemist on uue tarnijaga). Tarnija kaardil on olemas linnuke, kas tarnija on km-kohustuslane või mitte. Kui tarnija ära valida (või lisada uus), siis avanevad kohe ka käibemaksuga seotud väljad. Tsekk.ee edastab tarnija  andmed, aga kui sellist tarnijat Aktivas ei ole, siis kasutaja peab klikkima „Lisa“ (mille tagajärjel tarnija lisatakse automaatselt) või leidma tarnija olemasolevate nimekirjas

[Merit] Kas Tsekk.ee ablil digiteeritud ostuarveid on võimalik saata tasumisele panka?

Jah. Meriti maksekorralduse tegemise lisatakse enne panka saatmist vajalikud andmed kaasa tarnija kaardilt vajalikud andmed: pangakonto numbri ja viite numbri.